Ansøgnings-processen

Det kan være rart for dig at kende ansøgningsprocessen, når du søger et job hos os.

Her får du et overblik.

Send din ansøgning


Når du vil søge job i styrelsen, skal du søge de ledige stillingsopslag via Statens eRekruttering, hvor du også uploader din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer.

Vi modtager ikke henvendelser på stillingsopslag, hvor tidsfristen er overskredet, og vi modtager ikke uopfordrede ansøgninger. 

 

Tak for din ansøgning


Når vi modtager din ansøgning, sender vi en bekræftelse på e-mail med det samme.

                                                        

Samtaler

Har du de rette kvalifikationer og relevante kompetencer, kan du være en af dem, vi gerne vil invitere til en samtale.

Samtalen finder sted hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb, og der vil som oftest blive anvendt forskellige relevante tests og case-opgaver i forbindelse med samtalen.

Til samtalen vil der typisk deltage tre medarbejdere fra styrelsen.

Hvis der er behov for det, indkalder vi også til 2. samtale.

 

Det endelige valg


Når vi har haft mulighed for at vurdere de forskellige kandidater, får den valgte ansøger besked, hvorefter den endelige ansættelse forhandles på plads.

Du vil også få besked, hvis vi ikke har valgt dig til den opslåede stilling.

Læs mere

to luftfartsinspektører kigger på et clipboard

Om styrelsen

Vi arbejder med mobilitet, trafiksikkerhed og grøn transport. I luften, på bane og i den kollektive trafik

Læs mere om vores arbejdsområder

Vores arbejdsplads

Vi har fleksible arbejdsforhold, seniorordning, fokus på ligestilling og plads til forskelligheder.

Læs mere om os her