Ny Flyvelægevejledningssektion
I information til flyvelæger kan I nu finde en helt ny struktur under Flyvelægevejledninger. Når I trykker på sektionen, vil I møde en ny dropdown-struktur, der gør navigationen mere overskuelig.
Af nye tilføjelser finder I vejledninger opdelt i:
- Administrative vejledninger: F.eks. procedurer for registrering og dokumentation.
- Praktiske regelvejledninger: Hjælp til det daglige arbejde, som f.eks. påsætning af RXO- og SSL-begrænsninger samt indhentning af medicinsk historik og anden relevant information.
- Undersøgelsesvejledninger: Specifikke vejledninger relateret til forskellige typer undersøgelser.
- Flyvelægecertificering og Re-certificering: Information om krav og procedurer for certificering og re-certificering som flyvelæge.
Den "gamle" PDF-udgave af flyvelægevejledningen er stadig tilgængelig, men det er planen, at denne fremover vil udgå og kun være tilgængelig via vores hjemmeside.
Opdateringer i sektionen for Aircrew og Flyveledere
Sektionen målrettet aircrew (inkl. flyveledere) har også fået et markant løft. Blandt opdateringerne:
- En detaljeret oversigt over de oplysninger, som Trafikstyrelsen kræver i forbindelse med initial- og fornyelsesundersøgelser, herunder relevante informationer fra sundhed.dk. Denne information kan med fordel deles ved, at I sender et link til jeres ansøgere, f.eks. før en undersøgelse.
- Opdaterede instruktioner til aircrew om, hvad de skal gøre i tilfælde af sygdom, fx ved rapportering eller behandling. Dette er en nyttig side, I kan dele med jeres klienter for at sikre korrekt håndtering og forståelse.
Del gerne informationen
Vi opfordrer jer til at gøre jeres ansøgere og klienter opmærksomme på disse opdateringer, da de kan hjælpe med at lette både deres og jeres arbejde.
Vi håber, at de nye ændringer vil bidrage til en mere smidig og brugervenlig oplevelse for alle parter. Hvis I har spørgsmål eller forslag til yderligere forbedringer, er I som altid velkomne til at kontakte os.